۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۵

سفیر هلند به وزارت خارجه روسیه احضار شد

سفیر هلند به وزارت خارجه روسیه احضار شد

وزارت خارجه روسیه از احضار سفیر هلند در مسکو با هدف ارائه توضیحاتی درباره علل نپذیرفتن نتایج اولیه گزارش کمیته تحقیقات درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه از احضار سفیر هلند در این کشور پیرامون گزارش تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای مالزیایی MH۱۷ خبر داد.

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد قرار است سفیر هلند در مسکو روز دوشنبه هفته جاری (دو روز بَعد) به این وزارتخانه بیاید تا درباره دلایل مسکو پیرامون عدم پذیرش نتایج تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای مالزیایی توضیحات مسکو را دریافت کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: مسکو قرار است روز دوشنبه استدلال های خود برای رد روش های به کار گرفته در تحقیقات بین المللی آن هم در مسیری نادرست را به وی ارائه کند.

بر اساس گزارش چهارشنبه گذشته کمیته تحقیقات مشترک؛ هواپیمای خطوط هوایی مالزی با موشک BUK ساخت روسیه ساقط شده است؛ گزارشی که روسیه با ارائه برخی استدلال ها آن را ناصحیح و کاملاً سیاسی عنوان کرده است.

لازم به ذکراست، پرواز خطوط هوایی مالزی که با ۲۹۸ مسافر حدود دو سال پیش از آمستردام عازم کوالالامپور بود بر فراز خاک اوکراین سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند. ۱۹۳ نفر از سرنشینان این هواپیما از شهروندان هلند بودند.

دولت‌های غربی و اوکراین می‌گویند این هواپیمای بویینگ با شلیک شبه نظامیان جدایی طلب در شرق اوکراین سقوط کرده، اما مقامات مسکو، دولت اوکراین را مسئول می‌دانند.

پیشتر، دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که هیئت تحقیقاتی هلند برای تدوین این گزارش با کارشناسان روس همکاری نکرده اند. به گفته پسکوف شواهدی که از سوی روسیه درباره ساقط شدن این هواپیما ارایه شده، اما به دلایلی که نمی دانیم چیستند، مورد بررسی قرار نگرفته است.

کد خبر 3784278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha